Kontakt

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 91
im. Leonida Teligi
ul. M.Kasprzaka 45
91-078 Łódź
tel./fax 42 611 68 55; -6;

42 209 37 35
e-mail sekretariat:

sekretariat@sp91lodz.pl

NIP: 727-18-61-002

 

Rachunek bankowy szkoły
38 1520 0008 0025 0290 2000 0004

 

Rachunek bankowy Rady Rodziców:
05 1320 1449 7650 0895 2000 0001

Muzyka

Przedmiotowy system oceniania z muzyki.

 

Przedmiotowy system oceniania z muzyki jest zgodny ze Statutem Szkoły i Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.

Oceny semestralne i końcoworoczne z przedmiotu wystawiane są na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych.

Wszystkie oceny cząstkowe z zajęć technicznych są równoważne.



Kryteria ocen  dla klas IV-VI

Ocenę celująca otrzymuje uczeń, który:

  • podejmuje działania innowacyjne, posiada umiejętność wprowadzania własnych pomysłów w procesie kształcenia,
  • posiada umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy,
  • rozwija swoja wiedzę i umiejętności podejmując dodatkowe zadania, osiągając sukcesy w zajęciach pozalekcyjnych (zespoły artystyczne, chór szkolny, konkursy wiedzy o muzyce, zaangażowanie się w życie artystyczne klasy i szkoły, udział w koncertach),
  • reprezentuje szkołę w konkursach muzycznych,
  • jego wiedza i umiejętności wykraczają poza podstawę programową,
  • potrafi dokonać samooceny swojej pracy,
  • płynnie wypowiada się; wypowiedz popiera ilustracjami, własnoręcznie wykonanymi planszami, rekwizytami lub ciekawostkami z innych, niż podręcznik szkolny źródeł,
  • spełnia wszystkie kryteria oceniania, a niektóre z nich w szczególny, oryginalny sposób, widać w nich ogromny wkład pracy i zaangażowanie.

Ocenę bardzo dobra otrzymuje uczeń, który:

  • opanował zakres wiedzy i umiejętności w wysokim stopniu,
  • potrafi współdziałać w grupie (zespołowo) a także wykazuje aktywna postawę w pracach indywidualnych,
  • wyróżniająco wywiązuje się z wszelkich zadań i powierzonych mu ról,
  • uzyskuje bardzo dobre i dobre oceny cząstkowe,
  • starannie wykonuje ćwiczenia muzyczne,
  • potrafi obronić swój pogląd i postawę twórcza,
  • bierze aktywny udział w lekcjach,
  • płynne wypowiedzi opiera na wiadomościach z podręcznika szkolnego, często z przygotowanymi rekwizytami.


Ocenę dobra otrzymuje uczeń, który:

  • opanował zakres programowy wiedzy i umiejętności w stopniu średnim,
  • wykazuje zaangażowanie i wysiłek w podejmowaniu działań muzycznych,
  • stara się uczestniczyć w formach aktywnych procesu kształcenia,
  • najczęściej otrzymuje dobre oceny cząstkowe,
  • poprawnie formułuje wnioski i udaje mu się bronić swoich poglądów,
  • zwykle pracuje systematycznie i efektywnie, indywidualnie i w grupie,
  • jest skupiony na lekcjach, wykazuje gotowość i zdolność zabierania głosu w dyskusjach, ewentualnie po zachęcie ze strony nauczyciela,
  • odpowiednio wywiązuje się z części zadań i powierzonych ról.


Ocenę dostateczna otrzymuje uczeń, który:

  • opanował zakres wiedzy i umiejętności w stopniu poprawnym (luki w wiadomościach o charakterze szczegółowym),
  • poprawnie wykonuje ćwiczenia, ale nie zawsze pracuje systematycznie i niezbyt chętnie podejmuje wszelkie działania,
  • rzadko uczestniczy w dyskusjach i pracach zespołowo-grupowych,
  • najczęściej uzyskuje dostateczne oceny cząstkowe,
  • ma problem z obroną swoich poglądów,
  • czasami poprawnie formułuje wnioski.


Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • opanował zakres wiedzy i umiejętności na poziomie elementarnym,
  • ma spore luki w wiadomościach objętych programem z szansa ich wypełniania (ewentualnie przy pomocy nauczyciela),
  • nie pracuje systematycznie i niezbyt chętnie podejmuje działania,
  • biernie uczestniczy w dyskusjach,
  • zgodnie z postawionym tematem ale niestarannie wykonuje ćwiczenia,
  • nie formułuje własnych wniosków.


Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • ma bardzo duże luki w wiadomościach objętych programem, trudne do uzupełnienia;
  • nawet w stopniu elementarnym nie opanował materiału i nie nabył umiejętności wskazanych w programie nauczania,
  • nie jest zainteresowany przedmiotem,
  • nie bierze udziału w działaniach twórczych,
  • nie prowadzi zeszytu przedmiotowego,
  • nie wykazuje żadnej chęci do poprawy swojej oceny,
  • ma lekceważący stosunek do przedmiotu i samego nauczyciela.


* ocena ta nie jest skutkiem możliwości czy braku uzdolnień ucznia, lecz całkowitej
niechęci do przedmiotu oraz pracy na lekcjach; wystawić ja można jedynie w
przypadku, gdy uczeń nie przyjmuje żadnej formy pomocy ze strony nauczyciela.
Ocenę roczną uczeń może poprawić poprzez zaśpiewanie wyznaczonych piosenek oraz
zaliczenie określonych wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej.